DELTA Fiber maakt grote sprong voorwaarts met migratie naar Genesys Cloud

Een tijd geleden kondigden we aan dat DELTA Fiber zou beginnen aan de migratie van Pure Connect naar Genesys Cloud. Vandaag neemt onze expert, Rik Koldewe, jullie mee door het vervolg van dit traject.

PureConnect vs. Genesys Cloud

Voorheen maakte DELTA Fiber gebruik van PureConnect voor het afhandelen van klantgesprekken. Deze gesprekken kwamen binnen op een lokale PureConnect-omgeving en werden door agents via dit systeem afgehandeld. Een grote verandering kwam echter toen DELTA Fiber besloot over te stappen naar Genesys Cloud. Het cruciale verschil? Genesys Cloud bevindt zich volledig in de cloud, waardoor lokale servers overbodig worden. De PureConnect-applicatie wordt vervangen door een web-based Genesys Cloud. Hierdoor kunnen gebruikers overal via een internetverbinding inloggen en gesprekken naadloos afhandelen.

Stap 1: Telefonie

Een belangrijke eerste stap in het migratieproces was de overgang van telefonie naar de cloud. DELTA Fiber had de gehele telefonie-infrastructuur on-premises in PureConnect. Een aantal weken geleden hebben we dit succesvol gemigreerd naar Genesys Cloud. Met de overstap naar de cloud verdween het beheer van lokale servers. De migratie van on premis naar cloud werd door Cloudoe uitgevoerd buiten de reguliere openingstijden om de overlast tot een minimum te beperken voor zowel DELTA Fiber als hun eindklanten.

Stap 2: Email naar onze eigen interface AMI

Een andere belangrijke stap was de migratie van het bestaande e-mail platform van DELTA Fiber naar Genesys Cloud in combinatie met onze eigen e-mail app, AMI. DELTA Fiber gebruikt een externe e-mailclient, maar wilde graag overstappen naar een alles-in-één omgeving. Dit biedt een integrale rapportage voor E-mail en telefonie. Met AMI heeft DELTA Fiber toegang tot een moderne en klantvriendelijke interface die efficiënt is voor het beantwoorden van e-mails. Ook deze stap is inmiddels succesvol afgerond.

De migratie naar Genesys Cloud heeft DELTA Fiber in staat gesteld om hun klantenservice te transformeren en te optimaliseren. Door over te stappen naar een cloud gebaseerde oplossing hebben ze niet alleen hun operationele efficiëntie verbeterd, maar ook de gebruiksvriendelijkheid voor zowel medewerkers als klanten vergroot. We kijken uit naar het vervolg van dit spannende traject en zijn trots op de samenwerking met DELTA Fiber.