In een interview met Jim van der Jagt, Product Owner bij AssistYou, gaan we in op hun specialisatie in het leveren van digitale assistenten.
“AssistYou ontwikkelt digitale spraakassistenten die jouw klantenservice via de telefoon ondersteunen. Dit draagt bij aan een verbeterde klantervaring, samen met productievere medewerkers en de daarmee gepaard gaande kostenbesparingen.” aldus Jim.
“Een digitale spraakassistent kan gesproken teksten begrijpen”. vertelt Jim. Door de hoge routeringsnauwkeurigheid verbetert AssistYou op basis van de input van de beller de efficiëntie van het klantcontactcentrum. “Doordat onze assistent goed begrijpt wat de beller zegt, zorgen we ervoor dat de beller aan de juiste agent wordt gekoppeld. Dit zorgt er dan weer voor dat er minder tijd verloren gaat door verkeerd gerouteerde calls.” vervolgt Jim.
“De routering van AssistYou is op zichzelf al effectief, maar de integratie met Cloudoe zorgt ervoor dat de agent die de oproep ontvangt al op de hoogte is van de reden van het bellen van de klant. Cloudoe beheert deze integratie, ook wel bekend als Computer Telefonie Integratie (CTI), en voorziet de agent van relevante informatie in het klantcontactsysteem.” vertelt Jim.
“De integratie van de digitale assistent van AssistYou met Cloudoe draagt bij aan een verbeterde klantbeleving in vergelijking met traditionele klantenservice kanalen." vervolgt Jim. Naast het routeren van gesprekken voorziet de assistent van AssistYou in het uitvoeren van terugkerende, ‘eenvoudige’ taken zoals het plannen van afspraken, het boeken van een taxirit of het aanpassen van termijnbedragen. “Bij deze processen is in principe geen menselijke tussenkomst meer nodig. AssistYou verlicht ook hiermee de werklast van het klantcontactcentrum door onnodig menselijk klantcontact te verminderen. Desalniettemin vinden we het belangrijk dat er altijd zorgvuldig wordt afgewogen of een taak beter geschikt is voor een digitale assistent of een mens.” aldus Jim.
“Hoewel bellers in eerste instantie terughoudend kunnen zijn over een voicebot, zien we dat wanneer zij na een eerste ervaring met een digitale assistent toch vaak positief zijn. We hebben verschillende tests uitgevoerd waarbij we de beller een keuze geven; namelijk wachten in de wachtrij voor een medewerker of de keuze voor een digitale assistent. We zien dat velen kiezen voor de digitale assistent en uit klanttevredenheid vragen na afloop blijkt dat men prettig, snel en efficiënt is geholpen!” vervolgt Jim.
“Bij het vooruitkijken belooft de opkomst van generatieve AI transformerende veranderingen.” vertelt Jim. Jim: “AssistYou is reeds bezig met ontwikkeling en integratie van generatieve AI om realtime informatie uit een kennisbank op te halen, waardoor de spraakassistent prompt en accurate antwoorden kan geven.”
“De samenwerking tussen Cloudoe en AssistYou levert duidelijk synergie op bij de integratie van onze producten en diensten. Cloudoe heeft veel kennis in huis, ze hebben een vergelijkbaar ontwikkelingsproces en een wederzijds begrip op productniveau maakt het implementatieproces soepeler en sneller.” aldus Jim.
Ben je nu geïnteresseerd geraakt en zou je graag meer willen weten? Dit kan door contact
met onze experts op te nemen via de contactpagina.